KLASY 8

MATEMATYKA

INFORMACJE DOT. KANGURA 2020
Nowy termin konkursu: 16.04.2020

Prosimy o rozwiązywanie testów on-line z przerobionych działów, celem powtórzenia i utrwalenia wiadomości.
Ścieżka dostępu:
https://gwo.pl/strony/2235/seo_link:strefa-ucznia-wszystkie-klasy

Oprócz testów znajdziecie tam również ciekawe łamigłówki i rebusy.

Polecamy również strony:
Matzoo, Pi-stacja, epodreczniki.pl

Dla klas 8 - szczególnie stronę CKE, gdzie znajdziecie informator, przykładowe arkusze i materiały dodatkowe, przygotowujące do egzaminu.

Nauczyciele matematyki

Klasa 8b
Kliknij w link i wykonaj zadania: Nauczanie zdalne - karta pracy z matematyki

Jolanta Panek

FIZYKA

Klasa 8c - fale mechaniczne:

1. Powtórz zagadnienia do kartkówki z ruchu drgającego oraz poćwicz zadania rachunkowe.
2. Wykonaj zadania rachunkowe 1-3 ze strony 175 oraz zadania 4-5 ze strony 176.
3. Kliknij w poniższy link i rozwiąż zadania 2.2-2.4
https://epodreczniki.pl/a/stosowanie-zaleznosci-miedzy-okresem-i-czestotliwoscia-oraz-predkoscia-i-dlugoscia-fal-w-obliczeniach/DYEL63xVP
4. Kliknij w poniższy link i rozwiąż zadania 1.2-1.4
https://epodreczniki.pl/a/ruch-drgajacy-prosty-i-wielkosci-go-opisujace-przyklady-ruchu-drgajacego/D1DF6cBX9
5. Rozwiązania zadań zapisz w zeszycie.

Klasa 8a i 8e - magnetyzm:

1. Obejrzyj filmy w kolejności od A do C:
A. https://epodreczniki.pl/a/doswiadczenia-dla-kazdego---przyciaganie-na-odleglosc-czyli-od-magnesu-do-elektromagnesu-cz-1_2/DyOBZ352X
B. https://epodreczniki.pl/a/doswiadczenia-dla-kazdego---przyciaganie-na-odleglosc-czyli-od-magnesu-do-elektromagnesu-cz-2_2/D11o2LoDK
C. https://epodreczniki.pl/a/doswiadczenia-dla-kazdego-nietypowe-silniki-elektryczne-czyli-jak-prad-elektryczny-i-pole-magnetyczne-napedzaja-swiat/DoRwuUfnS
2. Wykonaj zadania 1-4 ze strony 126-127.
3. Wykonaj zadanie 1 ze strony 133 oraz 3-4 ze strony 134.
4. Wykonaj zadania 1-2 ze strony 139 oraz 3-5 ze strony 140.
5. Wykonaj zadania 1-4 ze strony 146-147.
6. Zapisz rozwiązania w zeszycie.

Klasa 8b i 8d - ruch drgający:

1. Powtórz zagadnienia dotyczące ruchu drgającego.
2. Wykonaj zadanie 2 ze strony 163 oraz zadania 3-5 ze strony 164.
3. Wykonaj zadania 1-2 ze strony 169 oraz zadania 3-4 ze strony 170.
4. Kliknij w poniższy link i rozwiąż zadania 1.2-1.4.
https://epodreczniki.pl/a/ruch-drgajacy-prosty-i-wielkosci-go-opisujace-przyklady-ruchu-drgajacego/D1DF6cBX9
5. Rozwiązania zadań zapisz w zeszycie.

Przypominam wszystkich uczniom klas 8 o oddaniu prac dotyczących fal elektromagnetycznych. W obecnej sytuacji proszę o pracę w formie cyfrowej (może to być prezentacja lub skan). Adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Krzysztof Rola

INFORMATYKA

Informujemy, że uczniowie mają dostęp do podręczników w wersji elektronicznej (na komputer, tablet, telefon) pod linkami:
http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Lubie-to-4/
http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Lubie-to_podrecznik[kl_5][pr_2018][fragment]/
http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Informatyka-lubie-to[SP][kl_6][pr_2019]/
http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Lubie-to-7/
http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Lubie-to_podrecznik[kl_8][pr_2018][small]/

Uczniowie samodzielnie pracują z tekstem, powtarzając przerobione partie materiału. Każdy uczeń jest zobowiązany do wykonania jednego dowolnie wybranego zadania, z aktualnie przerabianego działu.
W pierwszym tygodniu, po powrocie do szkoły, ocenimy Wasze prace.

Nauczyciele informatyki

Klasy 8d, 8c
Pobierz plik i wykonaj polecenia: karta pracy informatyka

Agnieszka Słaboń

JĘZYK POLSKI

Klasa 8a - polecam stronę CKE, gdzie znajdziecie informator, przykładowe arkusze i materiały dodatkowe, przygotowujące do egzaminu.

Krzysztofa Kamizela

Klasy 8d i 8e
Kliknij w poniższy link i wykonaj zadania:
Karta pracy z języka polskiego

Agnieszka Rychlińska

W związku z objęciem szkół kwarantanną i niemożliwością uczestniczenia w standardowych zajęciach szkolnych proponujemy skorzystać z podanych niżej linków, które zawierają treści obejmujące podstawę programową z języka polskiego:

https://epodreczniki.pl/b/piata-strona-swiata/PZsCNSk1G
http://www.oke.jaworzno.pl/…/egzamin-…/arkusze-egzaminacyjne
http://www.epodreczniki.pl

Jednocześnie informujemy, iż będziemy za pośrednictwem dziennika elektronicznego Vulcan przesyłać materiały edukacyjne z zakresu języka polskiego. Prosimy o kontrolę, czy dzieci wykonują zalecone zadania.

Zespół nauczycieli języka polskiego

JĘZYK ANGIELSKI

Klasa8d, 8e - zeszyt ćwiczeń, str.18, zad. 2,3 oraz str. 20, zad. 1,2

Grzegorz Sitko

Klasa 8b i 8c:
1. utrwalić powtórzone w ostatnim tygodniu czasy gramatyczne.
2. nauczyć się ostatniej grupy czasowników nieregularnych (czasowniki od SPEND do WRITE, po powrocie do szkoły piszemy kartkówkę)
3. podręcznik ćw.1 - 5 str 52, ćw. 3 str 54, ćw. 4,5,6 str 55
4. karta pracy: question tags (rozdana w środę 11 marca)
zadanie dla chętnych: podręcznik ćw. 5 str 51, ćw. 7 str 55 - na osobnej kartce.

Edyta Herbst

Klasa 8a:
Kliknij w poniższy link i wykonaj zadania:
Karta pracy z języka angielskiego

Lucyna Mocoń

BIOLOGIA

Klasy 8:
1. Poczytać w podręczniku "Ewolucjonizm" str. 53-75
2. "Wiesz czy nie wiesz" str. 75-76 udzielić odpowiedzi pisemnej w zeszycie.
3. Dodatkowo krzyżówka z hasłem "ewolucjonizm".

Nauczyciele biologii

GEOGRAFIA I PRZYRODA

Kliknij w poniższy link i wykonaj zadania:
Zadania z geografii i przyrody

Nauczyciele geografii

HISTORIA

Klasy 8a, 8c, 8d
wskazówki do samodzielnej pracy w domu
Pobierz link

Julita Kapica

Klasa 8b i 8e
1. Powtórzenie tematu: Początki władzy komunistów w Polsce.
2. Ćwiczenie 2/ s. 163 / podręcznik /.
3. Opór społeczny wobec komunizmu.
4. Ćwiczenie 1. 2. 3 / s. 171 / podręcznik /.

Urszula Machowska

WOS

Klasy 8a, 8b, 8c, 8d, 8e
1. Ćwiczenia z podręcznika do tematu "Państwo i demokracja" s. 126 – 127, ćw. 1, 3, 7.
2. Ćwiczenie 2 / 126. Przy wyjaśnianiu cechy przymusowej państwa odwołaj się do bieżących wydarzeń.

Adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Urszula Machowska

JĘZYK NIEMIECKI

Klasy 8
1. Wpisz do zeszytu temat: Leben ohne Handy und Playstation
2. Zastanów się, jak by się żyło w świecie bez urządzeń elektronicznych i dostępu bez internetu. Co można by robić, żeby przyjemnie spędzić czas. Zapisz w zeszycie swoje propozycje po niemiecku.
3. Zrób samodzielnie w sposób pisemny wszystkie ćwiczenia z podręcznika str. 91 .
4. Wpisz do zeszytu temat Interessante Schulwege in Deutschland
5. Popatrz na mapę fizyczną Niemiec i zaobserwuj różnorodność ukształtowania terenu tego kraju. Które miejsca chciałbyś/chciałabyś zwiedzić? Zapisz swoje propozycje w zeszycie. Zrób samodzielnie w sposób pisemny wszystkie ćwiczenia z podręcznika str. 92.

Bogumiła Nieznańska

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Zapraszamy na lekcje w-fu!
Tak,tak trochę ruchu i w domu jest do zrobienia!

Klasy starsze:
Zaczniemy od testu sprawności Zuchory - znanego na całym świecie, sprawdzającego naszą ogólną sprawność.
Co potrzeba:

  • sportowy strój
  • trochę wolnego miejsca na podłodze
  • stoper - jest w każdym telefonie
  • kartka, długopis
  • tabelka, którą sami zrobicie, a do niej wpiszecie poszczególne próby, wyniki i punkty
  • a teraz najważniejsze - uczciwy rzetelny sędzia, który będzie Wam towarzyszył podczas ćwiczeń!!!!
  • o i jeszcze dobry humor i dystans do siebie gdyby, któraś próba nie poszła na 100% :)))))

Zadania możecie wykonać jednego dnia, albo po jednym lub kilka dziennie.
Możecie również - do czego bardzo zachęcamy zrobić to rodzinnie!!!! Z rodzeństwem i/lub rodzicami!!
Rywalizujcie ze sobą, będzie ciekawiej.
Kartkę z wynikami zachowajcie do czasu powrotu do szkoły i pokażcie swoim nauczycielom - na pewno zostaniecie nagrodzeni dodatkowymi ocenami!
Pamiętajcie, że wyniki nie są najważniejsze, najważniejsze żeby Wam się chciało ruszyć, warto się pobawić, spędzić wspólnie w domu czas, zadbać o kondycję, bo ile można gapić się w tv czy komputer. ;)

Test pod linkami :
www.gimpszow-sport.vot.pl › files › isf_zuchory
http://www.losuchasport.pl/wp-content/uploads/2016/02/zuchora.pdf

Wszystkie klasy 1-8
Poniżej zamieszczamy linki do 3 utworów Just Dance na youtube:
https://youtu.be/lQxj2JcHEso
https://youtu.be/AFIqSaZM2D0
https://youtu.be/gCzgc_RelBA

Ćwiczcie i tańczcie!
Wciągnijcie w zabawę wszystkich domowników!
Uczcie się układów, po powrocie do szkoły zatańczymy wszyscy na długich przerwach w ramach naszych spotkań Szkoła Promująca Zdrowie!
Liczymy na Was!
Za tydzień kolejne zadania!

Pozdrawiamy Was serdecznie i trzymamy kciuki za Waszą formę!
Nauczyciele wychowania fizycznego

JĘZYK HISZPAŃSKI

KLASY 8
1. Wykonaj ćwiczenie 1 i 2 ze str.67 w podręczniku. Trzeba odmienić czasowniki w czasie Indefinido, wszystkie są regularne, czyli odmieniają się tak jak w tabelce na str. 67.
2. Następnie wykonaj poniższe ćwiczenia. Są to czasowniki nieregularne, takie które mają nieregularny temat. Np. venir- temat vin+końcowka. Przetłumacz czasowniki z ćw.2.

Marta Gruszczyńska

CHEMIA

Klasy 8
Lekcja 1. Metanol i etanol.
Zapoznam się z definicjami alkoholi – metanol, etanol, glicerol; dowiem się, jak wykrywać etanol; nauczę się, czym są alkohole.
Film z YouTube 1
Film z YouTube 2
Film z YouTube 3
Film z YouTube 4

Lekcja 2. Porównanie właściwości alkoholi.
Dowiem się, jakie właściwości mają alkohole. Zapoznam się z właściwościami etanolu. Nauczę się o właściwościach fizycznych alkoholu i w jaki sposób je otrzymać. Czy alkohol się pali? Dowiem się tego z materiału.
Lekcja w e-podręczniku
Film z YouTube 1
Film z YouTube 2
Film z YouTube 3

Nauczyciele chemii

PLASTYKA

Zachęcam uczniów wraz z rodzeństwem i rodzicami do wspólnej zabawy.
Zamiast klasycznej lekcji plastyki proponuję wszystkim chętnym udział w artystycznym wyzwaniu!
Poniżej plik z propozycjami:
art challenge 2020

  • Możesz tworzyć w różnych technikach plastycznych.
  • Rysuj, maluj, wycinaj, wyklejaj na kartkach z bloku, w szkicowniku, w zeszycie.
  • Możesz tworzyć formy przestrzenne z plasteliny, modeliny lub innych materiałów.
  • Fotografuj, nagrywaj filmy lub animacje.

Rób to, co sprawi Ci przyjemność i pozwoli na chwilę relaksu!
Możesz wykonać tyle zadań ile zechcesz.
Po powrocie do szkoły będziecie mieli okazję pochwalić się efektami Waszej wspaniałej pracy!!

WAŻNE
Proszę uczniów, którzy nie oddali do oceny rozpoczętych lub zaległych prac plastycznych o ich uzupełnienie oraz dokończenie.

Pozdrawiam Was serdecznie i życzę wspaniałych pomysłów!
Agnieszka Makowska

UWAGA KONKURS❗❗❗

Wśród naszych uczniów pojawiło się wielu wielbicieli programowania w aplikacji PIXBLOCKS!
Zachęcam Was do udziału w kolejnym konkursie!
TERMIN: do 31.03.2020 do godziny 23:59.
Stwórz programistyczną pisankę czyli PIXankę i wygraj konsolę XBOX ONE z grą Minecraft!
Wielkanocna PIXanka to konkurs dla młodych twórców gier i pasjonatów informatyki.
Może w nim wziąć każda osoba, będąca uczniem szkoły podstawowej, która poprawnie zgłosi się do konkursu.
Regulamin: http://www.pixblocks.com/files/pixanka/pixanka_regulamin.pdf
https://m.facebook.com/pg/PixBlocks/posts/
https://pixblocks.com/pixanka/
https://pixblocks.com/pixanka-jak-nagrac/

Życzę powodzenia!
Agnieszka Makowska

DORADZTWO ZAWODOWE

Zawody potrzebne na rynku pracy.
Poniższy link zaprowadzi Was na stronę Ministerstwa Edukacji Narodowej warto się z nią zapoznać ponieważ: Minister Edukacji Narodowej ogłosił prognozę zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy. Na dole strony znajdziecie film zachęcam do obejrzenia:
https://www.gov.pl/web/edukacja/zawody-potrzebne-na-rynku-pracy--obwieszczenie-ministra-edukacji-narodowej

Planowanie ścieżki kariery zawodowej
W tym temacie odsyłam do poniższej strony:
https://mapakarier.org/inspirations/idea/19/sprawdz-nasze-nowe-scenariusze-zajec-dla-klas-vii-i-viii

Na samej górze po prawej stronie znajduje się zakładka:
ścieżki kariery / klikamy w nią i mamy zestaw wszystkich zawodów włącznie z zawodami przyszłości!/
Warto przeanalizować zawody gruntownie klikając na interesujący was zawód dostajecie informacje:

  • pełny opis zawodu
  • istotne wymagania i umiejętności
  • przykładowe ścieżki edukacyjne
  • statystyki dla zawodu
  • statystyki dla grupy zawodowej
  • możliwości dalszego kształcenia

a w ramach relaksu polecam zakładkę miasto zawodów gdzie znajdziecie grę dotyczącą zawodów gdzie możecie puścić wodze fantazji i sprawdzić się w wybranych zawodach.

Miłej zabawy D. Porc